La Generalitat assegurarà els talussos de la N-II i valorarà obrir el pas lateral que porta als Codina

  • Les obres, que ja han començat a Canet de Mar i s'iniciaran a Calella entre març i abril, compten amb un pressupost total d’1 milió d’euros

  • Territori anuncia que estudiarà amb l’Ajuntament reobrir el pas de vianants quan acabin els treballs, un camí que porta anys tancat

2025-01-31T11:32:38+01:0031/01/2025|

La Generalitat inicia l’estabilització dels talussos a la N-II després d’endarrerir les obres des de l’estiu de l’any passat. L’execució del projecte, que comprèn des de Caldes d’Estrac fins a Calella, ja ha començat a Canet de Mar; però no arribarà a la ciutat fins entre els mesos de març i abril. El pressupost total de les obres també s’ha acabat reduint, passant dels 1,2 milions d’euros inicials a la xifra d’1 milió d’euros.

Les actuacions que es faran durant les obres seran diverses. Es netejarà tot el material retingut a la zona que hagin quedat d’anteriors esllavissadesTambé s’instal·laran piquetes per millorar l’eficàcia de les malles metàl·liques que ja envolten els talussos i se’n col·locaran de noves. 

D’altra banda, es col·locaran perns per fixar els blocs de granit de la N-II i geomalles reforçades  amb cables en els punts dels talussos que presentin erosions.

Reobertura del pas de vianants 

Aquestes obres també impliquen el pas de vianants al lateral de la N-II, que porta anys tancat davant la perillositat que presenta pels vianants. El Departament de Territori informa que es valorarà la reobertura del pas un cop finalitzin les obres dels talussos i es consideri una zona segura per poder circular. Aquesta decisió es prendrà en coordinació amb l’Ajuntament.

De fet,  la necessitat d’aquest pas fa que els veïns de la zona es saltin les tanques que hi ha actualment per anar a la farmàcia o al supermercat al nord de la N-II  i circulin per la zona amb el risc de ser atropellats

La restauració dels talussos era necessària després de diferents incidents que es van acumulant al llarg del temps, com l’esllavissada de la corba del Far que va provocar que en la N-II només es pogués circular per un carril

Comparteix el contingut!

Go to Top