L’Hospital de Calella reprèn l’activitat dels quatre quiròfans que va tancar per seguretat

  • S’han de reprogramar 56 intervencions que han estat ajornades en aquests deu dies. Després d’un nou control microbiològic, s’ha comprovat que es poden tornar a obrir els quiròfans.

2020-12-28T17:02:59+01:0028/12/2020|

L’Hospital de Calella ha reobert els quatre quiròfans que va tancar fa deu dies per alteracions en els controls microbiològics. Va tancar-los per evitar infeccions en els pacients que s’havien d’operar. Avui han reprès l’activitat quirúrgica programada després de comprovar que els paràmetres tornen a garantir nivells de bioseguretat òptims.

El tancament ha obligat a ajornar 56 intervencions, que s’estan reprogramant. Cap dels pacients que es va operar des de l’1 de desembre ha presentat cap infecció derivada del quiròfan.

Durant aquests deu dies s’ha intensificat la neteja dels espais i s’han canviat els filtres HEPA per evitar la propagació de bacteris i virus a través de l’aire.

COVID-19: augmenta la xifra d’ingressats a l’Hospital i es manté la del sociosanitari

25 pacients es troben en aquests moments ingressats a la planta de medicina interna de l’Hospital a causa del coronavirus. En els últims quatre dies, han mort quatre persones. També han ingressat 12 persones, per tant, la xifra va a l’alça. 5 persones han rebut l’alta.

Al sociosanitari les xifres es mantenen: 6 persones són positives de COVID-19. El moviment no és tan frenètic com a planta. Només s’han registrat 2 ingressos i una alta d’un pacient que ha donat negatiu en la PCR, però que continua ingressat al centre.

5 membres del personal sanitari de l’Hospital són positius. A més, 9 professionals estan confinats per ser contacte estret d’un positiu.

L’índex de risc de brot se situa en els 254,55 punts, és a dir, continua molt alt, tot i haver disminuït. També han baixat el nombre de casos diagnosticats: mentre en els últims 14 dies s’han diagnosticat amb PCR o amb un test d’antígens 80 persones, en els últims 7 dies la xifra baixa a 25.

Actualment, la taxa de reproducció de l’epidèmia està a nivells òptims, ja que no arriba a l’1 -es queda en 0,63-. això vol dir que cada 10 persones contagien a 6.

Comparteix el contingut!

Go to Top