El director de l’ICS substitueix a Joan Guix a la Secretaria de Salut Pública
- Josep Maria Argimon és el nou secretari de Salut Pública. Accedeix al càrrec després de dos mesos buit, des de que Joan Guix decidís renunciar per motius de salut.
La Secretaria de Salut Pública per fi té una persona al capdavant. Es tracta de Josep Maria Argimon, actual director gerent de l’Institut Català de la Salut (ICS), l’organisme que gestiona vuit hospitals i el 80% dels centres d’atenció primària (CAP) de tot Catalunya. Argimon, especialista en medicina preventiva i salut pública, compatibilitzarà els dos càrrecs.
L’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) ha estat dos mesos sense una persona al capdavant, tot i ser un organisme que té un paper fonamental en la gestió de la pandèmia de la COVID-19. L’anterior secretari, Joan Guix, va renunciar al càrrec de secretari de Salut Pública a finals de maig per motius de salut. Tot i així, Guix continua com a president de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, ens gestor de l’Hospital i del CAP de Calella, càrrec que ocupa des del mes de març de 2019.
Els dos mesos de manca de lideratge de l’ASPCAT, unit al dèbil dispositiu de rastrejadors, han estat motius de crítica cap a l’actual Govern català. Amb l’arribada d’Argimon, el Departament de Salut espera “maximitzar la sincronia entre la màxima autoritat en l’àmbit de la vigilància i control de la salut pública amb el conjunt de la xarxa assistencial en l’actual situació epidemiològica i en col·laboració amb el CatSalut”.
Argimon tindrà la funció d’integrar la vigilància de casos de COVID-19 amb els diferents nivells assistencials partint de l’atenció primària. També s’haurà de coordinar amb la Unitat de seguiment de la COVID-19.